sobota, 25 lipca 2015

Bo któż nie ma ulubionych cytatów?

Z pewnością nie ja, bo mam...

Przedstawiam Wam 20 cytatów. Moich najukochańszych i najbliższych, które zmieniły coś w moim życiu. Czy to spojrzenie na świat, czy to "coś" we mnie uległo zmianie. Różnie.
A więc zapraszam do zapoznania się z nimi! Być może i na Was wpłyną. I oczywiście podzielcie się swoimi najbliższymi!
20. " Nie myślą, bo kiedy mają myśleć? Kiedy mają myśleć, jeżeli uczą się dzień i noc? Nie myślą, bo nie mają ani chwili na myślenie. Będą przykładnymi automatami. Kłopotów z manipulowaniem z nimi nie będzie." ~Edward Stachura

19. " Każdą grę kiedyś trzeba skończyć, bez względu na to, jak jesteśmy przegrani."
~Wiesław Myśliwski
18. " Nie pytajcie mnie, jak wyglądała moja matka: czy można opisać słońce?"
~Eric Emmanuel Schmitt
17. "Jeżeli sami nie nadamy rzeczom jakiegoś charakteru, utoniemy w tej nijakości."
~Sławomir Mrożek
16. " Zastanawiam się tylko, co to za życie, które trzeba nieustannie czymś zapełniać. Zapełniać można czas, który wyznaczony w niewiadomych nam latach, określa nasze granice. Czas nie jest jednak miarą życia."
Ponownie ~Wiesław Myśliwski
15. "Książki warto pisać tylko wtedy, jeśli przekroczy się ostatnią granicę wstydu; pisanie jest rzeczą bardziej intymną od łóżka."
~ Marek Hłasko
14. "Szedłem zawsze własną drogą, na własnych nogach, tam, dokąd miałem ochotę."
~Joseph Conrad
13. " W ogóle bądź miły i twardy."
Ponownie ~Marek Hłasko
12. "Twoje łzy miażdżą mi serce i opadam, i wzbijam się, i ciągle chcę więcej. Po drugiej stronie, na pustej drodze tańczy mój czas, w strugach deszczu dni toną, dotykam stopą dna. Po drugiej stronie, na pustej drodze... Czy to ty? Ktoś głaszcze mnie po włosach nie mówiąc prawie nic."
~Myslovitz
11. "I ona sama stała się kimś innym we własnych oczach - jakby ktoś wziął ją w dwa palce i przestawił na inne pole szachownicy."
~Zofia Nałkowska
10.  "W życiu tak mało mamy czasu na miłość, bo ważniejsza jest teraz materialna przyszłość."
~Eldo
 9. "Telewizja, mój kolego, to antychryst i ośmielam się twierdzić, że wystarczą trzy lub cztery pokolenia, a ludzie nie będą wiedzieć, jak się samemu bąka puszcza, człowiek wróci do jaskiń, do średniowiecznego barbarzyństwa i do stanu zidiocenia, z którego pierwotniak pantofelek wyrósł już w okresie plejstocenu. Ten świat nie zginie od bomby atomowej, jak prorokują gazety, ale umrze ze śmiechu, ze strywializowania, z obracania wszystkiego w żart, na domiar złego w kiepski żart."
~Carlos Ruiz Zafon
8. "Ciekaw jestem, jakie to korzyści mamy z lądowania człowieka na księżycu, jeśli my sami nie potrafimy żyć tu, na tej Ziemi?"
~Anthony de Mello
7. "Bywa, że kiedy obcuję z istotami ludzkimi, bez względu na to, czy są to dobrzy ludzie, czy łobuzy, moje zmysły ulegają przeciążeniu i wyłączają się. Nic nie mogę na to poradzić. Jestem uprzejmy. Potakuję. Udaję, że rozumiem, bo nie chcę robić przykrości rozmówcy. Ta właśnie słabość przysparza mi najwięcej kłopotów. Kiedy usiłuję być miły dla bliźnich, przypłacam to starciem mojej duszy na papkę. Nieważne. Mózg się odłącza. Słucham. Reaguję. A oni są zbyt tępi, żeby zauważyć, że mnie w ogóle nie ma."
~Charles Bukowski - mój mistrz.
6. "Nie ma już bohaterów, teraz królem jest błazen.
Teraz jest cool, luźno, super, bomba, zniszczono powagę."

~Eldo

I najukochańsza piątka!
5. "Więcej miłości, a wtedy cuda spadają z nieba jak deszcz z chmury.
Ja w to wierzę i zawsze wierzyłem, więc nie będę tylko prochem i pyłem."

~Fisz. JUŻ JUTRO!!
4. "Myślę zresztą, że zawsze jest lepiej iść, niż tkwić. Tu się przynajmniej czuje ruch powietrza dookoła głowy."
~Edward Stachura
3. "Siłę by zbudować niebo można znaleźć w własnym piekle."
~Hans
2. " Nie jestem pewny, czy wiesz o co mi chodzi, gdy mówię, że potrzebuje kilku godzin, bo chyba się gubię. Zostaw  na później wszystko, co mówiłaś przed chwilą. Tylko patrz i spojrzeniem wyznawaj mi miłość."
~Małpa
1." Natura deszczu jest zawsze taka sama, pozwala rosnąć zarówno cierniom na bagnach, jak i kwiatom w ogrodach."
Arabowie.

A jakie są Wasze ulubione cytaty?
~Paula 

4 komentarze:

  1. Piękne cytaty :) Ja mam dwa ulubione.

    Pierwsze to:
    "Możemy być tylko tym, czym jesteśmy, niczym więcej i niczym mniej."

    A drugi to:
    "Czasami człowiek sądzi, że ujrzał już dno studni ludzkiej głupoty, ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się, że ta studnia jednak nie ma dna."

    ksiazkowy-swiat-niki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za linka i cytaty. Na pewno zajrzymy. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cytaty, to coś bliskiego memu sercu, uwielbiam je, gdyż są takimi życiowymi drogowskazami :) Na moim bloku znajdziesz cytaty z filmów, które może również Cię zainspirują :)
    Pozdrawiam, http://pallmathesecond.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń