poniedziałek, 27 lipca 2015

Mój TOP 10 polskich artystów i ich piosenek - lipiec 2015

Cześć! Posty ostatnio piszą się i piszą. Może później trochę zwolnimy. Trzeba brać wszystko, póki trwa. 

No więc, co to będzie?


Coś osobistego dla mnie (bo przecież pokazuję Wam, co ostatnio mnie porusza muzycznie, a muzyka to bardzo ważny składnik życia) i (przede wszystkim) dla artystów, bo cytując Hłaskę jak Paula w poprzednim wpisie "Pisanie jest rzeczą bardziej intymną od łóżka".
I chwała za to, że niżej wymienieni artyści właśnie w swoich tekstach dają nam część siebie, a nie w mniej wyrafinowane sposoby. Ok, to zaczynamy?


TOP 10

POLSKA MUZYKA - LIPIEC 2015


UWAGA! NIE DARZCIE WIĘKSZĄ UWAGĄ KOLEJNOŚCI! DZIĘKI ZA UWAGĘ! :)




10. MISTER D. 
Okładka płyty (foto youtube.com)

Dorota Masłowska jest moją idolką. Nie umiem tego do końca wytłumaczyć. Po prostu jest i już! Jestem na początku czytania "Więcej niż możesz zjeść" i już to uwielbiam. Ale miała być muzyka...
Płyta "Społeczeństwo jest niemiłe" to (dla mnie) ironiczne, lekko prześmiewcze cudeńko. Celność Masłowskiej jest super. Niby śpiewać nie umie, ale to temu wszystkiemu dodaje uroku. I nie przeszkadza! A z piosenki na piosenkę i z wokalem coraz lepiej!
Moi ulubieńcy: 
"Czarna żorżeta" i "Tęcza" (ft. Monsieur Z.)!


9. MONIKA BRODKA
Monika Brodka (foto z youtube.com)

Jej płyta "Granda" jest czymś, czego bym się po niej nie spodziewała, kiedy zaczynała. Miks wszystkiego i to bardzo udany. Do zjedzenia na ostro!
Moi ulubieńcy: "Granda""W pięciu smakach" i w sumie cała płyta!


8. MIKROMUSIC
Mikromusic (foto jazzforum.com.pl)

Słodki głos Grosiak (ale broń Boże nie piskliwy!) jest kolejnym miodem dla moich uszu. Szczere teksty, bardzo życiowe, ale i piękne! Bardzo udany zespół z Wrocławia.
Moi ulubieńcy: "Niemiłość 2" (W dupie to mam...) i "Śmierć pięknych saren"!


7. LAO CHE
Lao Che (foto ze stodola.pl)

Mam tu na myśli płytę "Powstanie Warszawskie", którą szczególnie polecam na sierpień. Robi niesamowite wrażenie słuchana nocą w Warszawie. Szczególnie, kiedy słyszy się zza okna dźwięki samolotów lecących na lotnisko... Utwory są wręcz doskonale w każdej sekundzie!
Moi ulubieńcy: "Stare Miasto" i "Barykady"!


6. DOMOWE MELODIE
Domowe Melodie (foto biletomat.pl)

Naturalność naturalności naturalnie zwyczajnego życia! Trio pokazuje, że nawet smutki można zamienić w radość, a każdy dzień jest piękny i inny. I ich piękne teledyski (zwróćcie uwagę na minę Staszka z kontrabasem!!!). Tak totalnie ich!
Moi ulubieńcy: "Buła (z masłem)""Rio" i wszystko!


5. PATRICK THE PAN
Patrick the Pan (foto z facebook.com)

Moje nowe odkrycie! Bardzo uzdolniony facet, który sam (naprawdę sam) stworzył swoją płytę. Teksty - bomba, choć są w większości śpiewane spokojnie. Trochę przypomina Artura Rojka (love!) i sam przyznaje, że uwielbia jego twórczość Naprawdę dobrze się zapowiada!
Moi ulubieńcy: "Niedopowieści" (ft. Dawid Podsiadło) i 
"Lewiwa"!


4. CURLY HEADS I DAWID PODSIADŁO
Curly Heads (foto z muzyka.dziennik.pl)

Taki myk, że jakby 2 w 1. Zespół i Dawid solowo to po prostu strzał w 10! Uwielbiam takich młodych, zdolnych ludzi, których jestem w stanie nazywać artystami. Ich na pewno!
Moi ulubieńcy: "Reconcile" i "Nieznajomy"!


3. FISZ EMADE TWORZYWO
Fisz Emade Tworzywo (foto z biletomat.pl)

Paula była w niedzielę na koncercie... Zła Paula...
Fisz przeszedł przemianę, chociaż czasami wyczuwam nutkę poprzedniej stylistyki. Muzyka wlewa się wręcz do ciała. Szczególnie ubóstwiam piosenki z udziałem Justyny Święs z The Dumplings (następne love!)!
Moi ulubieńcy: "Pył" (ft. Justyna Święs) i "Ślady" (ft. Justyna Święs)!


2. NATALIA PRZYBYSZ
Natalia Przybysz (foto z youtube.com)

Jej płyta "Prąd" jest ultrakobieca. Takie jest moje wrażenie. Właśnie to uwielbiam. Czuję w niej szczerość. To zawsze wychodzi na dobre! Polecam szczególnie babeczkom, ale oczywiście nie tylko!
Moi ulubieńcy: "Nie będę Twoją laleczką" i "Miód"!


1. MELA KOTELUK
Mela Koteluk (foto youtube.com)

Często porównywana z królową Nosowską i moja osobista królowa - MELA! Młoda, zdolna, delikatna. Artystka! Ma w sobie "to coś". My queen. Dlatego ciężko wybrać ulubione dwie...
Moi ulubieńcy: "Żurawie origami""Niewidzialna" i musicie posłuchać też innych!

Tu jeszcze duety tych perełek:


I tak oto w TOP 10 przemyciłam jednak 14 gorących talentów solo i grupowych. Mam nadzieję, że również się wsłuchacie w tę muzykę, kiedy latem najwięcej mamy na to czasu, a nawet możemy posłuchać jej na żywo (zupełnie jak Paula wczoraj...)!
Dzięki za poświęcenie chwilki na to, co mi w duszy i głośnikach gra. Miłego słuchania!


P. S. Polecam posłuchać moją koleżankę Jowitę! :)
Jowita Mazurkiewicz - "I see fire" (Ed Sheeran cover)


~ Stefa  

3 komentarze: