niedziela, 18 czerwca 2017

Dlaczego praca w kawiarni jest spoko?

Pod koniec maja zaczęłam szukać pracy. Nie wiedziałam dokładnie czym się zająć. Miałam za sobą już sporo doświadczeń, pracowałam przecież już w gastronomii, kwiaciarni, na stażach dziennikarskich, edytowałam teksty na zamówienie. W tamtym czasie pomagałam jeszcze przy zwrotach do dostawców w księgarni, jednak praca w tamtej księgarni (z racji tego, że naukowa) zamyka się w okresie roku akademickiego, a ja potrzebowałam pieniędzy na mieszkanie. :-) Dlatego powysyłałam wszędzie dobrze zrobione CV i następnego dnia dostałam kilka telefonów. 

Tak dostałam szansę na naukę robienia niesamowicie dobrej włoskiej kawy. :) I chyba nawet już mi się udaje.  Przynajmniej jest lepiej niż na początku -  wtedy nie umiałam nawet pienić mleka. 


Dlaczego polecam Wam pracę w kawiarni?

https://www.pitupitu.pl/files/7as1Lxv9ZqeAEdgIYz9w4sVYPlU/big

 

1. Praca z ludźmi

Tu nie chodzi o to, że musisz być ekstrawertykiem! Nienienie! Bardziej o to, że robisz cappuccino  i w międzyczasie dowiadujesz się o tym jaka jest pogoda w Warszawie, jakie imiona dla chłopczyków są teraz na czasie i co słychać o przysłowiowego wujka Tadzia, który skończył sześćdziesiątkę w zeszły weekend.

2. Dobra kawa 

Miłośnicy kawy wiedzą ile ta przyjemność kosztuje w przeliczeniu na miesiąc. Niewątpliwym plusem pracy w takim miejscu jest możliwość wypicia dobrego espresso, przyrządzonego przez samą/samego siebie i to zupełnie za free.

3. Organizacja czasu

Zawsze myślałam, że z tym akurat nie mam problemu. Jednak gdy w jednym momencie złożyło zamówienie dziesięć osób, trzeba było wyparzyć brudne naczynia i pokroić torty, to zdecydowanie musiałam tej umiejętności nauczyć się na nowo.
https://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/0f/54/c7/79/photo2jpg.jpg


4. Napiwki

Koleżanka z pracy zbiera na podróż. Ja jeszcze nie określiłam swojego celu napiwkowego, ale myślę, że warto nad tym pomyśleć. :) Grunt, że są!

5. Dobra atmosfera

Nie wiem jak w innych kawiarniach, tak czy siak, w mojej jest cudownie. Cały czas leci włoska muzyka, w powietrzu unosi się zapach wypiekanych cornetto,  a osoby przychodzące wypić kawę zazwyczaj są bardzo sympatyczni i mili.


Ktoś z Was pracuje w kawiarni? Jeśli tak, to podajcie nazwy, może wpadnę!

Paulina Pałasz


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz